Selasa, 23 Mac 2010

Novel : Setulus Hati

Penulis :- ROZITA ABD. WAHAB
Penerbit :- ALAF 21
Jumlah Muka Surat :- 466 HALAMAN

Ringkasan Cerita :-
Kusangka panas hingga ke petang, rupanya hujan ditengahari. Itulah yang dirasai oleh Zulaikha bila mahligai cintanya bersama Zamri musnah angkara orang kedua. Meski hatinya luluh terluka, namun demi anak-anak, dia bangkit semula daripada kekecewaan semalam untuk meneruskan hidup.

Pengalaman pahit yang dilalui membuatkan Zulaikha berusaha menghindari diri daripada terjebak dalam percintaan. Namun tanpa diduga, kehadiran Nik Azhan, lelaki yang pernah menyimpan perasaan padanya dulu kembali mengocak ketenangannya.

Nik Azhan berusaha untuk merebut kembali hati Zulaikha. Zulaikha sedar, lelaki itu tegar tidak mahu melepaskannya lagi buat kali kedua. Namun, mana mungkin…kerana hatinya benar-benar telah tertutup untuk menerima cinta baru. Dia sudah penat dikecewakan!

Kasih sayang dan perhatian yang diberikan Nik Azhan amat disenangi anak-anak Zulaikha yang dahagakan perhatian daripada seorang bapa. Setiap hari nama Nik Azhan meniti dibibir mereka sehingga mengusik hati Zulaikha. Perlukah dia memaksa diri menyukai lelaki itu demi kebahagian anak-anaknya? Dimanakah cinta Nik Azhan di sudut hatinya?

Komen :

Saya begitu teruja ingin menyudahkan pembacaan saya kali ini…kadang2 saya tertanya sendiri, mampukah saya menjadi sekuat, sesetia dan penyayang seperti Zulaikha.? Atau seperti Zaidi…yang sanggup membuat pengorbanan yg besar demi ketulusan kasih sayangnya.

Setiap watak yang dihasilkan seolah-olah hidup dan dapat dirasai apa yang digambarkan oleh penulis…SYABAS

3 ulasan:

Fida berkata...

Salam SyD...

Sy dah add blog you dlm blog saya....see yea..

suri berkata...

aduh..nak bli novel lagi??tapi kat umah baru ada 2 bijik tak bukak plstiknya lagi..hehe..

cam best jer :) tunggu nnti aku akan beli kau..hhehe..

Fida berkata...

beli..jgn tak beli...best novel nie...