Khamis, 29 April 2010

Nak Tolong Ke Tidak.....

Petang semalam...sedang aku leka menyiapkan kerja....tiba-tiba keluar IM (Instant Message)
kat computer aku....

Dia : Salam...maaf menganggu...byk keja ke?
Aku : Salam...keja..biasa la...anything...?
Dia : Nak minta tlg sikit....bla..bla..bla....(tak perlu la aku tulis ya, takut nanti menjatuhkan air muka dia lak.....)
Aku : Nanti lah dulu saya fikirkan...
Dia : Tolonglah..saya mengharap sangat nie...
Aku : Ingsaallah....
Dia : Hanya pada Fida saja...yg saya harapkan....
Aku : Ingsaallah....

Lps tu...aku terfikir nak tolong ke tidak...
Bukan apa...aku masih ingat lagi...suatu ketika dulu..dia adalah diantara
teman sekerja yg galak menyindir...mengumpat dan mengutuk aku tak pasal-pasal...
(apa punca diaorg mengutuk aku...sampai sekrg..aku tak ambik tahu..malas nak
layan dan memikirkannya)

Tapi sekarang..bila ada masalah..aku jugak yang dicari...menjadi tempat mengadu
dan bergantung harapan..agar masalahnya dapat diselesaikan....
(tak tahu malu betul...dia dah lupa ke dgn apa yg dia dah buat kat dulu?...)

Masalahnya sekarang...aku nie nak tolong dia ke tidak...?
Bila fikir balik...kesian pulak...klu aku tak cuba tolong...
nak suruh kawan2 dia yg lain tolong....semua dah tak ada...
berhenti secara sukarela (VSS)...

Sekarang nie...Nak tolong ke tak?

7 ulasan:

tun begia berkata...

bayar ikut jam, macam kaunselor, volleee?

salamm fida

Fida berkata...

Nak kena fikir pulak....boleh ke dia bayar...? eeeiii..

azlina berkata...

salam fida...

tidak adda dlm llist bkn bermakna tdk ada dlm hati...insyaallah kunjungan ziarah fida akan tetap berbalas dr akk yea..akk ltk link di blog akk lg satu yea dik .sebb trlampau byk link di suatu blog bertambah berat blog kita...

tetap di hati...

Fida berkata...

oK....cantik rmh akak....

suri berkata...

huhu..

harap kptusn adalah yg terbiak nnti :)

gadisBunga™ berkata...

fida, (nama i fidde hihi)

tgk jugak la ape jenis pertolongan. kalau sekadar moral support, anytime. tp kalau melibatkan harta benda dan nyawa..huuu...fikir dulu. sebab hidup ni mcm drama. ~wink!~

Fida berkata...

Salam...Fidde...betul tu..hidup ini ibarat drama....ari nie...tunjuk muka sedih...esok tunjuk muka berlagak lak...