Rabu, 30 Disember 2009

4 hari lagi.....

Sedar tak sedar....4 hari lagi, sekolah dah nak bukak. Keresahan aku semakin memuncak...
Boleh ke tidak...boleh ke tidak....


Ayna akan melangkah ke alam persekolahan....biarpun hanya di peringkat tadika...
namun keresahan yang aku alami umpama Ayna akan melangkah ke sekolah sebenar.

Bukan apa....aku risau....
bolehkah dia bangun pagi.....?
mahu tak dia..mandi pagi sebelum kesekolah...?
mudah ke untuk aku mengejutkannya......?
mampukah aku melayan karenahnya yang pelbagai itu....?
bolehkah dia menyesuaikan dirinya dialam barunya itu.....?

Suamiku berkata.....
Biarlah dia belajar menghadapi semua itu....
Nak atau tidak....aku, dia dan Ayna..kena jua hadapinya...
SABAR AJE LA....
kita kena bantu Ayna...untuk hadapi semua ini.
Itu adalah tugas kita bersama....

IngsaAllah.....moga Allah permudahkan usahaku untuk mendidik Ayna
menjadi insan yang berguna....

Tiada ulasan: